Monday 16 January 2012

hamba-MU ini...

Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang....

YA ALLAH,
andai tiba masanya untuk hamba-MU ini,
jadikanlah tudung yang labuh itu pendinding diriku...
YA ALLAH,
andai aku sudah punya kekuatan,
bantulah aku dengan Kalam-MU itu(yakni AL-QURAN)...
YA ALLAH,
andai aku kadang tersungkur,
dirikanlah aku kembali dengan pertolongan hamba2 yang mengingati-MU...
YA ALLAH,
andai aku terlena dari mimpi yang panjang,
bangunkanlah aku dengan alunan zikir-MU...
YA ALLAH,
andai KAU yakin aku sudah bersedia,
temukanlah aku dengan seorang anak adam supaya aku lebih bermunajat kepada-MU...
YA ALLAH,
andai tiada jodoh untukku dan ditakdirkan aku pergi dulu,
temukanlah aku jodoh dari-MU di'sana' nanti...
YA ALLAH,
andai hari ini masa aku kembali,
ENGKAU peliharakanlah kedua ibubapaku, ahli keluargaku serta seluruh umat islam d muka bumi-MU ini....
YA ALLAH,
andai hari ini juga,
aku memohon kembalikanlah aku kepada-MU dengan cara yang terbaek...
YA ALLAH,
aku memohon segala-galanya dari-MU,
peliharakanlah aku dengan setiap rahmat dari-MU,
peliharakanlah telinga ku dengan azan dan zikir-MU,
peliharakanlah mataku dengan dikelilingi hamba2-MU yang taat pada-MU,
peliharakanlah hati dan jiwaku ini dengan membaca dan memahami KALAMULLAH...


*asif if ada yang tercacat celanya..xpandai sangat nak buat puisi ni sume, juz tambah+ macam tu je...yang baik tu sumenya datang dari ALLAH, yang khilaf dan cacat cela itu semuanya datang dari diri ana sendiri..jika ada yang ingin membantu sedapkan puisi ini, silakan=)*

_aSYmian kAf_

No comments:

Post a Comment